שירותי מחשוב ענן הפכו בשנים האחרונות לפופולאריים מאוד. אין עסק שלא מיישם אותם או לפחות שמע עליהם. כמובן, גם אנשים פרטיים יודעים על כך ועושים בשירותים אלה שימוש. אך תועלתם הבולטת במיוחד, באה לידי ביטוי בעסקים. במידה ואינכם מכירים נושא זה מקרוב – מהם בדיוק שירותים אלה? אילו שירותי ענן זמינים? וכיצד הם עשויים לתרום לעסקים מסוגים שונים? לפניכם סקירה קצרה שתסביר ותרחיב.

שירותי ענן – הרעיון בתמצית

שירותי ענן הם במידה רבה כמו שירותי מחשוב באשר הם. מה שמיוחד לגביהם, הוא האופן שבו מתקשרים מולם. עושים זאת דרך רשת האינטרנט. נקודה זו מביאה אותנו לעוד היבט שמיוחד בהם – שירותים אלה מבוססים על תשתיות מחשוב שנמצאות אצל ספק מרוחק. אצל חברות כגון יוניבו ישראל, אשר מציעות ללקוחותיהן גישה מרוחקת לשירותים מסוג זה. ניתן לחשוב על כך כעל דאטה סנטר של העסק, אבל כזה שנמצא רחוק, בסניף אחר. במקרה של שירותי ענן, במקום לעבוד מול אותו סניף מרוחק, העסק עובד מול ספק שירותי הענן. לעבודה בצורה כזו יש יתרונות רבים. ראשית, מעצם העובדה שלא צריכים לרכוש ולהשקיע בתחזוקה, של תשתיות המחשוב שנחוצות עבור שירותים אלה. שנית, מאחר שצורכים אותן בתשלום חודשי. כלומר, זה מעין מודל שכירות, במקום מודל של רכישה ובעלות. שירותי ענן מספקים עוד תועלות רבות, כגון שרידות משופרת ותרומה ליכולת לעבוד מרחוק. איך זה נראה בפועל?

המחשה מהשטח – סביבת עבודה בענן

בכדי להמחיש את הדברים, הנה כמה דוגמאות מהשטח. במסגרת שירותי הענן שלה, חברת יוניבו מציעה בין השאר

סביבת עבודה בענן – סביבת מחשוב, אשר מאפשרת לעסק לעבוד באופן שדומה לעבודה עם סביבת מחשוב פנימית. חשוב לציין, שאופן עבודה כזה תלוי כמובן מאוד ביכולות התקשורת. כלומר, חייבת להיות כאן תקשורת גם מהירה וגם אמינה, בכדי שהעבודה השוטפת בצורה כזו לא תואט. אך המצב הנוכחי בעולם התקשורת הוא כזה, שניתן לעשות זאת ובעלויות סבירות בהחלט. זהו למעשה חלק מסוד ההצלחה, של סביבות מחשוב מרוחקות כאלה.

 

 

מרכזייה טלפונית בענן – תקשורת גמישה, יכולות מתקדמות

תקשורת היא דבר חיוני בעסקים כמובן וזה אומר מבחינת המחשוב, שימוש במרכזיית טלפונים. הכוונה למרכזייה מודרנית, שהיא למעשה מרכזייה ממוחשבת באופן מתקדם. שלב נוסף מעבר לכך, הוא מרכזייה כשירות ענן. בכך מקבלים שילוב רב עוצמה, של תועלות המרכזיות המודרניות, יחד עם תועלות שירותי הענן באשר הם.

שירותי התאוששות מאסון – להיות מוכנים לכל מצב

מעבר לשירותי מחשוב בהם עסקים משתמשים באופן שוטף, נדרשים לעתים גם שירותי עזר למקרי חירום. אם מערכות המחשוב של העסק לא זמינות בגלל תקלה, האקינג או כל סיבה אחרת, ניתן וחשוב להיעזר באמצעים לשעת חירום, כגון גיבוי או מעבר לסביבת עבודה חלופית. שירותי התאוששות מאסון בענן, מספקים לכך מענה אידאלי.

מדוע זה משתלם לעסקים?

כאשר עובדים מול ספק כגון יוניבו, עומדים לרשותכם אוסף שירותי ענן מגוונים. ניתן לצרוך מתוך האוסף בנוחות ובגמישות, בדיוק את מה שדרוש לכם. החברה מספקת גם שירותי ייעוץ, כך שהיא תסייע לכם להתאים את תמהיל שירותי הענן, באופן היעיל ביותר לנסיבות המיוחדות שלכם. שירותי ענן קלים יחסית להתחלת עבודה איתם, לביצוע שינויים באופן העבודה, להפסקת העבודה וכדומה. הכול בנוי לגמישות ופשטות. את העובדה שכל זה משתלם בשורה התחתונה, מוכיחה הפופולאריות האדירה של שירותי הענן בקרב עסקים.

לסיכום

שירותי ענן הם ללא ספק כלי עזר עסקי שימושי ביותר. למי שלא מיישמים זאת עדיין, כדאי בהחלט ללמוד זאת לעומק ולשקול, האם וכיצד למנף את יתרונות שירותי הענן השונים.