איך מפרסמים מוצרים היום? ברשתות החברתיות, בטלפונים החכמים ודרך משפיעני רשת, וזאת מציאות שכולנו מכירים אותה וחיים אותה יומיום. יחד עם זאת, אלו מאיתנו שנולדו לפני שנות ה-2000 המוקדמות, יודעים היטב שהמציאות הייתה פעם שונה בתכלית. עולם הפרסום התרכז בעיקר בפרסומות בטלוויזיה שהייתה המדיה העיקרית, ואנשי הפרסום היו כאלה שעשו הרבה פעמים מעל ומעבר ולא התמקדו רק בפרסום והגדלת רווחים. דוגמא מצוינת לרוח התקופה היא אשת הפרסום יפית גרינברג הידועה יותר בשמה המקצועי ג' יפית שהלכה לעולמה לא מזמן. בשנות ה-90 וה-2000 המוקדמות היא הייתה אחת מנשות הפרסום המובילות בארץ ושיתפה פעולה עם עשרות מותגים וחברות ישראליות שביניהן גם חברת הספרים הוותיקה סטימצקי. בואו נדבר בכמה מילים על הקשר הזה וגם על פועלה של הדמות הכול כך מיוחדת הזו.
על הקשר לסטימצקי
כאמור, מעבר לפרסום שהיה הדבר העיקרי ששם את ג' יפית באור הזרקורים, היא גם הייתה אשת עסקים ממולחת וחריפה למדי. בין היתר, גם חברת סטימצקי הייתה בבעלותה של ג. יפית ז"ל שבחרה בפינצטה את החברות והתאגידים שרכשה וניהלה, כאשר הרבה מעבר לשורת הרווח, היה חשוב לה לתת ערך מוסף ולהפוך את העולם למקום טוב יותר בזכות העבודה שלה. גרינברג האמינה רבות בחינוך הדור הבא ולפי תפיסתה כישורי קריאה ואהבה לספרים זו דרך נפלאה להצלחה בחיים בכמה וכמה מישורים וזוהי הסיבה בגינה החליטה לקחת את האתגר הזה. ביום פטירתה הרשת הוציאה הודעת תנחומים והערכה כלפי האישה שעשתה רבות למען קידום סופרים ישראלים וקריאה בישראל.
פועלה של ג' יפית
יפית גרינברג נולדה בשם יפית מימון למשפחה טריפוליטאית מסורתית בבני ברק. לאחר תואר ראשון בחינוך וגיאוגרפיה מטעם אוניברסיטת בר אילן, החלה את דרכה המקצועית בעולם הפרסום ועבדה כתקציבאית במשרד הפרסום פלד עד 1977. בהמשך דרכה כתבה גרינברג אינספור כתבות מקצועיות ופרסומיות בעיתונים הגדולים ביותר בישראל – ידיעות, מעריב והארץ, כמובן עוד לפני עידן האינטרנט. הכישרון שלה לתאר את היתרונות של מוצרים ולתת עומק נוסף לנושאים כביכול יבשים, הפכו אותה לאשת מקצוע מבוקשת במיוחד וכך פתחה את משרדה שסיפק שירותי תוכן ופרסום בסגנון עיתונאי אינפורמטיבי למותגים ועסקים שונים.
מה שהפך את גרינברג לכל כך מוכרת, זה הזיהוי המדויק של הפוטנציאל של הטלוויזיה עם תחילת השידור המסחרי בישראל. היא רכשה שטחי פרסום מראש ושיכפלה את הפורמט של הקידום שלה לטלוויזיה, שם התחילה לפרסם פרסומות עם המלצות למוצרים שונים. כפי שנטען בכל פרסומת שלה, היא הקפידה לבדוק לעומק כל מוצר, להשוות אותו עם מוצרים מתחרים אחרים, ורק כאשר הבינה כי מדובר על משהו ששווה המלצה, הייתה מוציאה אותה החוצה. גרינברג הפכה למוכרת ביותר בכל בית בישראל וההצלחה של הייתה כבירה כאשר הפרסומות שלה נחשבו ליעילות על פי מדדים לאורך כל השנים. בין לקוחותיה השונים במשך השנים: תנובה, סנו, ישראכארט, שירותי בריאות כללית, סופר פארם ועוד.
הפעילות העסקית
מעבר לפרסום, גרינברג לקחה חלק בעוד עשרות פעילויות עסקיות שונות, החל מבעלות על חברות גדולות ומוכרות כמו סטימצקי ועד לעסקאות נדל"ן שונות. קולגות בתעשייה אמרו עליה מאז ומעולם שכל דבר שבו היא נוגעת הופך לזהב, ומעבר לכך מכריה מעידים שהייתה אישה נעימת הליכות, סבלנית ואדיבה לכולם.
אין ספק שג' יפית תישאר בליבנו לעד ובהחלט אפשר ללמוד הרבה ממנה על עולם הפרסום ועל אשת העסקים המיוחדת שהייתה. יהי זכרה ברוך.