גם רשות החדשנות עצמה מתחדשת וכדאי להיות בעניינים לגבי זה! מה היא רשות החדשנות? מהם אותם וובינרים והזדמנויות חדשות בהם היא מעדכנת את הציבור מדי פעם? זהו הסבר קצר:
הכירו את רשות החדשנות
ייתכן שמוכר לכם מהעבר השם "לשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה”. ובכן, כיום קוראים לגוף זה סוכנות החדשנות הישראלית או רשות החדשנות. הרשות מקדמת בארץ באופן יזום את נושא החדשנות, במגוון רחב של אופנים. מדובר בנושא ייחודי, שהוא רגיש ומאתגר, במיוחד בשלביו הראשונים. זאת, מאחר שעוד לפני האתגרים של הקמת חברה רגילה סביב הפיתוח החדשני, יש כאן לרוב את אתגר הפיתוח החדשני בעצמו. האם זה יצליח מבחינה טכנית? האם ניתן ליצור מזה מוצר מצליח? ושאלות קריטיות נוספות. באמצעות קידום תחום זה, רשות החדשנות תורמת לכלכלה בארץ, ליצירת מקומות עבודה ועוד. מדובר בפעילות מורכבת וגם דינאמית למדי. חשוב לציין, שמדובר על חדשנות בכלל ולא רק חדשנות בהייטק. עבור יזמים וסטארטאפים ואנשי עסקים בכלל, ניצול חכם וזריז של הזדמנויות שהרשות פותחת, עשוי לעשות הבדל גדול בהצלחה העסקית. לכן, כדאי לכל מי שמתעניין בכך, להתעדכן באופן קבוע בחדשות באתר הרשות. כך ניתן לנצל בזמן הזדמנויות שרלבנטיות לכם, אשר נפתחות מדי פעם.
כיצד היא מסייעת בשוטף
מעבר לחדשות אותן הזכרנו ועליהן מייד נרחיב, הרשות מקדמת פעילויות קבועות מסוימות. היא מסייעת לפיתוח רעיונות חדשניים שהוחלט לסייע להם, עם מענקי מחקר ופיתוח ובעזרת חממות טכנולוגיות ומעבדות. כמו כן, הרשות מקבלת בחזרה תמלוגים מההכנסות שמייצרות חברות שהצליחו בעזרתה “לעמוד על הרגליים”. תמלוגים אלה חוזרים לפעילות הרשות הבסיסית, של סיוע כספי ליוזמות חדשות. הרשות מפעילה בין השאר "זירות" טכנולוגיות שונות, בהן
- זירת הזנק – לסיוע ליוזמות בתחילת דרכן, בין אם אלה סטארטאפים או יוזמות של תאגידים. יזמים רבים מוצאים עצמם עם מגבלות משמעותיות של משאבים וידע. לכן, השלב הראשוני קריטי במיוחד.
- זירת חברות בצמיחה – סיוע המשך ליוזמות כאלה, כאשר מדובר על שלבים של התייצבות, עצמאות והמשך צמיחה.
- זירת תשתיות טכנולוגיות – זירה שעוסקת בשיתופי פעולה בין גורמים שונים בתעשייה המקומית לבין גורמים באקדמיה.
- זירה החברתית ציבורית – מקדמת חדשנות בסקטור הציבורי ובארגונים חברתיים.
- זירת ייצור מתקדם – זירה שמוקדשת לחדשנות ומו”פ בתעשייה היצרנית.
- המערך הבינלאומי – זירה אשר מרכזת פעילות מול גורמי חוץ שונים, בהקשר של קידום חדשנות בארץ.
כפי שאתם רואים, מדובר על מעין "סל כלים" רחב שרשות החדשנות מעמידה לרשות יזמים. אוסף האפשרויות הזה, מאפשר לבחור מתוכם את הפתרונות המתאימים ביותר לכל יוזמה.
כמה דוגמאות להמחשה
כאמור, פעילות רשות החדשנות מגוונת למדי והדבר מתבטא בפעילויות חדשות כגון:
- תקשורת פתוחה עם הציבור – אירועים של הפגשת הציבור עם נציגי החטיבות השונות של רשות החדשנות ומתן האפשרות לשאול שאלות.
- קול קורא – קול קורא מסוגים שונים. קול קורא הוא פרסום שדומה למכרזים, אם כי זה לא בדיוק מכרז רגיל. הקול הקורא עוסק לרוב בשיתופי פעולה בין גופים ויוזמות למיניהם, כגון גורמים שונים בתעשייה ובאקדמיה, בארץ ובחו"ל.
- אירועים לקידום נושאים נקודתיים – למשל קידום חדשנות טכנולוגית בתחום הבנייה, באירוע שמתמקד בבנייה מודולרית.
- אירועים לקידום סטארטאפים – מתחם סטרטאפים שמובילה רשות החדשנות, אשר פועל במסגרת כנסים טכנולוגיים. יוזמה כזו, מאפשרת לסטארטאפים להציג את עצמם לציבור הרחב ולהשיג קשרים עסקיים חדשים שיקדמו אותם.
לסיכום
לכל מי שפעילות הרשות מעניינת אותו, מומלץ להתעדכן באופן קבוע בחדשות שהיא מפרסמת.