הרשתות החברתיות הקיימות היום מעניקות לנו אפשרויות בלתי מוגבלות ליצירת קשרים עם לקוחות פוטנציאליים בכל רחבי העולם. כבר לא צריך להזיע ולחלק פליירים ברחוב, לשלם בעבור פרסום מודעה בעיתון, או להשתמש בקשרים עם בעלי כוח כדי להופיע בטלוויזיה. הכול הצטמצם למרחק קליק אחד! אנחנו מציעים לכם לשלב את הרשתות החברתיות בתוכנית האסטרטגיה השיווקית של העסק שלכם. המשיכו לקרוא כדי להבין למה להשתמש ברשתות החברתיות בכלל ואיך הן יקדמו את העסק שלכם לשלב הבא.

 

למה?

קודם כול כי זה זול. ביחס לכל שיטת פרסום מסורתית אחרת, תוכלו לחסוך הרבה כסף באמצעות פרסום ברשתות החברתיות. זה גם קל – בלחיצת כפתור העסק שלכם יכול להתפרסם ולהגיע לקהל גדול מאוד במהירות וביעילות, תוכלו ליצור קשרים ישירים עם הלקוחות, למדוד את מידת המעורבות שלהם, ההעדפות שלהם וההתנהגות הכללית שלהם במדיות החברתיות. לפי הנתונים האלו, תוכלו לשנות ולשפר את תוכנית  אסטרטגיית השיווק שלכם ולהעניק לעצמכם יתרון תחרותי גדול על פני עסקים שלא יודעים להשתמש ברשת החברתית בחוכמה לקידום העסק שלהם.

 

אז איך מתחילים?

 

1.    הגדירו מטרות ברורות

לפני הכול, חשוב שתגדירו מה אתם רוצים להשיג כי ללא כיוון ברור, סתם תלכו לאיבוד. יעדים ברורים מספקים כיוון ומקלים על מדידת הצלחה. יעדים אלו יכולים להיות הגדלת הפרסום, הרחבת המכירות או שיפור שירות הלקוחות.

 

2.    הכירו את הקהל שלכם ובחרו את המדיה הנכונה

הכרת קהל היעד שלכם היא קריטית. זהו מי הם, מה הם אוהבים ואיפה הם גולשים בזמנם בפנוי. מידע זה יעזור לכם להתאים את התוכן שלכם לצרכים ולהעדפות שלהם ולבחור ברשת החברתית המתאימה להם ביותר. לכל רשת חברתית יש קהל וסגנון ייחודיים משלה, לדוגמה לינקדאין אידיאלית לשיווק תעסוקתי, בעוד שאינסטגרם טובה יותר למותגים המתבססים על שיווק ויזואלי. בחרו את הרשתות החברתיות המתאימות ביותר ליעדים העסקיים, לצורת השיווק שלכם ולגיל ולאופי של קהל היעד שלכם.

 

3.    הגדירו את סוג התוכן

הגדרת תוכנית מסודרת של התוכן שתפרסמו ברשתות החברתיות חיונית לשיווק עקבי, יעיל, רלוונטי ומושך: תארו את סוג התוכן שתפרסמו, את תדירות פרסום הפוסטים ואת הזמנים הטובים ביותר לפרסום. התוכן שלכם יכול להופיע במגוון צורות: רשומות טקסט מרגשות, סרטוני וידאו מצחיקים, תמונות יפות ותוכן שנוצר על-ידי משתמשים שתמיד ישמחו לראות את הפוסטים שלהם מתפרסמים ולהתגאות בכך.

 

4.    צרו קשר עם הקהל שלכם

רשת חברתית איננה ערוץ חד סתרי שבו אתם רק מעבירים את המסר שלכם למשתמשים במונולוג אחד ארוך ומשעמם, אלא מסגרת מעולה לקשר דו צדדי ביניכם לבין הקהל שלכם. השיבו להערות, ענו על שאלות וקיימו דיונים ושיחות עם המשתמשים כדי ליצור קהילה מגובשת ופעילה סביב המותג שלכם.

 

 

5.    השתמשו בכלי ניתוח טכנולוגיים

רוב הרשתות החברתיות מציעות כלי ניתוח כדי לעקוב אחר הביצועים שלכם, מעורבות המשתמשים וגודל התפוצה. השתמשו בניתוח נתונים אלו כדי להבין מה עובד ומה לא, ולתקן את תוכנית האסטרטגיה השיווקית שלכם בהתאם. לפעמים צריך "לחשב מסלול מחדש" וזה בסדר ומלמד.

 

6.    מנפו שותפויות עם משפיענים

משפיענים שמתאימים לערכי המותג שלכם עשויים להגביר את השפעת המסר שלכם, את האמינות שלו ולהגיע לקהל גדול יותר. שיתוף פעולה אותנטי המועיל לשני הצדדים, יכול להגביר גם תנועה של מעריצים לאתר שלכם שירדפו אחרי כל דבר שהמשפיענים ימליצו עליו בכנות.

 

7.    השקיעו בפרסום ממומן

התפוצה האורגנית ברשתות החברתיות עלולה להיות מוגבלת, מה שהופך פרסום ממומן לכלי בעל ערך. פרסום ממומן בפייסבוק יחשוף את האתר שלכם ללקוחות פוטנציאליים ואף יאפשר לכם לנתח נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין והתנהגויות ספציפיות של המשתמשים.

 

8.    שלבו מדיה חברתית בערוצי שיווק אחרים

שלבו את המאמצים שאתם משקיעים ברשתות החברתיות בערוצי שיווק אחרים שאתם משתמשים בהם, כמו למשל הוספת תיוג עמוד הפייסבוק לאתר הרשמי של העסק והוספת שני הקישורים יחד לחתימה שלכם בסוף כל מייל בדוא"ל. זה יבטיח אסטרטגיה מגובשת וימקסם את טווח התפוצה וההשפעה שלכם.

 

9.    הישארו מעודכנים בטרנדים החמים

המדיה החברתית מתפתחת כל הזמן, מתווספות לה תכונות חדשות וטרנדים באים ומתחלפים. הקפידו להישאר מעודכנים והתאימו את תוכנית האסטרטגיה השיווקית שלכם בהתאם כדי להישאר רלוונטיים ולנצל הזדמנויות חדשות.

 

לסיכום

שילוב חכם של הרשתות החברתיות בתוכנית האסטרטגיה השיווקית שלכם לא רק יפיץ את העסק שלכם בכל רחבי העולם, אלא גם יקדם אותו בגדול בתחרות הדיגיטלית של היום, יעניק לכם קשרים טובים עם הלקוחות שלכם, יאפשר לכם מעקב צמוד אחר ההתקדמות ויעזור לכם להשתפר בהתאם. אם תפעלו לפי השלבים שהראנו, תוכלו ליצור תוכנית שיווק מנצחת שתהפוך את העסק שלכם להצלחה.