בעלי עסק שרוצים להרחיב את העסק שלהם ולהגיע לקהל בינלאומי רחב, חייבים להיפתח לרעיון של מכירות מקוונות. העסקים המצליחים ביותר היום שולטים במרחב הווירטואלי ושולחים את המוצרים שלהם עד לבית הלקוח, או לפחות לפיצוצייה הקרובה לביתו. בין אם אתם יזמים מתחילים ובין אם אתם בעלי עסק מנוסים, המשיכו לקרוא כדי שגם אתם תוכלו לשווק מכירות באינטרנט כמו מקצוענים. ריכזנו בשבילכם את הטיפים ליצירת מוצרים איכותיים, לקביעת מחירים תחרותיים, לעיצוב אריזות יעילות, לשיווק המכירות המקוונות ולשמירה על שירות לקוחות מוצלח.
ייצור
לפני שאתם מגיעים לשלב המכירות באינטרנט, עליכם להשקיע במוצר שלכם. שלב הייצור כרוך ביצירת מוצרים העונים על הצרכים והדרישות של קהל היעד שלכם והוא למעשה עמוד השדרה של כל העסק שלכם. הינה כמה נקודות מפתח שעליכם להביא בחשבון בעת היצור:
- בקרת איכות: ודאו כי המוצרים שלכם עומדים בסטנדרט איכות גבוה. לא רק שתיבנו בסיס טוב של אמון בינכם לבין הלקוחות שלכם, אלא גם תקטינו את הסיכויים להחזרות מוצרים ולביקורות שליליות באתר העסק שלכם.
- ניהול שרשרת אספקה: שתפו פעולה עם שרשרת אספקה אמינה כדי להבטיח שחומרי הגלם של המוצרים שלכם יסופקו בזמן, יתנהל מעקב טוב אחר המלאי והתיאום עם יצרנים או ספקים יהיה טוב ויעיל. הצוות בשרשרת האספקה גם דואג לכך שהמוצר המוגמר יגיע ללקוח בטווח הזמן שהוגדר מראש.
- קיימות: שלבו שיטה בת־קיימה בתהליך הייצור שלכם. זה יכול לכלול שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, מזעור פסולת והפחתת הזיהום הנפלט בתהליך היצור. יותר ויותר לקוחות מחפשים לתמוך בעסקים שאינם מזהמים את הסביבה, או לפחות משתדלים לצמצם את הזיהום שלהם.
תמחור
קביעת המחיר המתאים בעבור המוצרים שלכם היא שלב חשוב בדרך למכירות מקוונות מצליחות. הינה כמה דרכים שיעזרו לכם לקבוע את המחיר האידיאלי:
- סקר שוק: ערכו סקר שוק יסודי כדי להבין את טווח המחירים בתחום של העסק שלכם וזהו איפה המוצרים שלכם משתלבים.
- תמחור מבוסס עלות: חשבו את העלות הכוללת של ייצור המוצרים שלכם, כולל חומרי גלם, עבודה ושינוע ללקוחות. העלו מעט את מחיר המוצר ממחיר העלות המקורי כדי להבטיח לכם כמה אחוזי רווח אבל אל תגזימו כדי לשמור על תחרותיות ואטרקטיביות בשוק.
- תמחור מבוסס ערך: שקלו את הערך של המוצרים שלכם כפי שהוא נתפס בעיני הלקוחות שלכם. אם המוצרים שלכם מציעים תכונות או יתרונות ייחודיים שלא קיימים בשוק, ייתכן שתוכלו לגבות על כך תוספת במחיר.
- מבצעים והנחות: השתמשו במבצעים ובהנחות כדי למשוך לקוחות חדשים ולהגדיל את המכירות באינטרנט. עם זאת, ודאו שהמחירים הנמוכים הללו לא ישחקו את שולי הרווח שלכם.
אריזה
לאריזה תפקיד חיוני בחוויית הקנייה המקוונת. לא רק שהיא מגינה על המוצרים שלכם במהלך המשלוח, אלא היא גם משמשת מרכיב מרכזי בזהות המותג שלכם ומסמלת את העסק שלכם. הנה כמה טיפים לאריזה יעילה:
- עמידות: בחרו חומרי אריזה שיכולים לעמוד בכל תהליך השינוע של המוצר ממפעל היצור ועד לידיו של הלקוח. אין דבר גרוע יותר ממוצר שמגיע שבור או שרוט, וזה גם מתכון בטוח לאיבוד הלקוח.
- מיתוג: השתמשו באריזה שלכם כדי לחזק את זהות העסק שלכם. זה יכול לכלול קופסאות ממותגות, מכתבי תודה מותאמים אישית או אפילו תמונה של הפרצוף שלכם על האריזה.
- אפשרויות ידידותיות לסביבה: שיקלו להשתמש בשקיות נייר ידידותיות לסביבה ובחומרי אריזה בני קיימה אחרים. בדרך זו גם תמשוך לקוחות המודעים לסביבה וגם תשקף את המחויבות שלך לקיימות.
- חוויית Unboxing : נצלו את הטרנד החם של התקופה וצרו חוויית unboxing בלתי נשכחת בשביל הלקוחות שלכם. זה יכול לכלול קופסאות קלות לפתיחה, תחתית של נייר צבעוני, מדבקות לקישוט או מתנות קטנות נוספות למוצר.
שיווק וקידום
שיווק וקידום הם מרכיבים חשובים בתוכנית אסטרטגיה שיווקית שתגביר את תנועת הלקוחות לחנות המקוונת שלכם ואת המכירות באינטרנט. הנה כמה שיטות:
שיווק במדיה חברתית: השתמשו במדיות החברתיות כדי לקדם את המוצרים שלכם וליצור קשרים עם קהל הלקוחות שלכם. זה יכול לכלול פוסטים מושכים, מודעות ממומנות ושותפויות עם משפיענים.
- התאמה למנועי חיפוש: התאימו את אתר האינטרנט של העסק שלכם בעבור מנועי החיפוש כדי למשוך אליו כמה שיותר כניסות של משתמשים. כדאי לכם להשתמש במילות מפתח רלוונטיות וליצור תוכן איכותי ומעניין שימשוך בדיוק את קהל הלקוחות שאתם מחפשים.
- שיווק בדוא"ל: צרו רשימת דוא"ל של הלקוחות שלכם כדי לשמור איתם על קשר עקבי ולהזכיר להם לחזור ולקנות מכם. השתמשו בקמפיינים של שיווק בדוא"ל כדי לקדם מוצרים חדשים, להציע הנחות ללקוחות חוזרים ולשתף בתוכן רלוונטי.
שירות לקוחות
שירות לקוחות טוב הוא דבר חשוב בשימור לקוחות ולשם בניית מוניטין חיובי לעסק. לקוחות עלולים לנתק מגע עם העסק שלכם רק בגלל שירות לקוחות לא מספק. הינה כמה שיטות עבודה מומלצות:
- תקשורת בזמן אמת: הגיבו במהירות לפניות ולתלונות של לקוחות. תגובה בזמן אמת מצביעה על כך שאתם מעריכים את הלקוחות שלכם ומחויבים לסייע להם בכל בעיה.
- מדיניות ברורה: ודאו שמדיניות ההחזרה, ההחלפה והמשלוח שלכם מוצגת בבירור באתר האינטרנט של העסק שלכם. זה עוזר לתאם את הציפיות עם קהל הלקוחות שלכם ומפחית חיכוכים עתידיים.
- משוב ושיפור: עודדו את הלקוחות שלכם להשאיר ביקורות ולספק משוב על השירות, על איכות המוצרים ועל מהירות המשלוח. השתמשו במידע הזה כדי לשפר את הביצועים של העסק שלכם.
לסיכום
בזכות הטיפים האלה תוכלו להתחיל לקדם מכירות באינטרנט בצורה טובה ומחושבת. התמקדו בייצור איכותי, תמחור אסטרטגי, אריזה יעילה, שיווק טוב ושירות לקוחות מעולה כדי לבלוט בשוק המקוון. זכרו, המפתח לשגשוג במכירות מקוונות הוא למכור את המוצר הטוב ביותר במחיר הטוב ביותר וכמובן להיות קשובים ללקוחות שלכם. צאו ומכרו בהנאה.