בשנים האחרונות יותר ויותר חברות פונות לייעוץ מקצועי על מנת לקבל כלים שיסייעו להן למתג את עצמן. בעולם תעסוקתי תחרותי כמו של היום, אין לחברות הללו שום ברירה אחרת. גם אתם רוצים כלים למיתוג עסקי? המאמר הבא מיועד עבורכם.

מה זה מיתוג מעסיק ולמה צריך את זה?

מיתוג מעסיק הוא תהליך שבמסגרתו החברה מגדירה את החזון הספציפי שלה, את התרבות שלה ואת הקווים המנחים שהיא פועלת על פיהם. בסופו של דבר, מטרתו של המיתוג הזה הוא לייחד ולהבליט את החברה שלכם מחברות אחרות, במיוחד בהיבט הקשור לגיוס מועסקים, השימור שלהם וההירתמות שלהם לתהליכים פנים ארגוניים שישפיעו על נראות החברה כלפי חוץ. לכן חשוב מאד לבחור חברה שיודעת איך לתכנן ולנהל הליך מיתוג מעסיק, אחרת זה פשוט לא יצליח.

רבים שואלים, למה חברה צריכה להשקיע אנרגיה במיתוג העסק שלה? ראשית, מיתוג העסק יתרום לתפיסה של המועסקים הקיימים בחברה. ככל שהמוניטין של החברה יהיה יוקרתי יותר בעיני המוסק, כך התפיסה שלו לגבה החברה תהיה חיובית והוא ירצה להישאר בה לאורך זמן. כמו כן, המיתוג מסייע גם בשיפור התפיסה של העסק כלפי חוץ ומסייע לחברה לגייס מועמדים חדשים ואיכותיים יותר.

מה היתרונות במיתוג מעסיק לעסקים?

מגייסים מועמדים איכותיים

בסופו של דבר חברה שמשקיע אנרגיות רבות במיתוג העסק שלה מגייסת מועמדים איכותיים יותר. למה זה קורה? מכיוון שהחברה ממתגת את עצמה כחברה מושלמת ששווה לעבוד בה וככל שיותר מועמדים ירצו להגיע אליה, כך סביר להניח שאיכות המועמדים תעלה. בתוך כך, זה כמובן מרים את הרמה המקצועית של החברה עצמה.

 

 

משמרים מועסקים קיימים

בשוק התחרותי של היום זה מאד קשה לשמר מועסקים קיימים בחברה לאורך זמן. הפיתויים בחוץ הם גדולים מאד והאמינו לנו שגם העובדים הכי טובים שלכם פוזלים החוצה ובוחנים כל מיני הצעות. חברה שמשקיעה אנרגיה במיתוג העסקי היא חברה שקל לה יותר לשמר מועסקים קיימים לאורך זמן, מכיוון שהם מאד רוצים לעבוד בה.

חוסכים כסף

בסופו של דבר גיוס עובדים עולה לא מעט כסף. הקליטה של המועסק עולה לא מעט כסף, החפיפה המקצועית שלו, העובדה שבהתחלה רמת התפוקה שלו בעבודה פחותה משל אחרים, כל אלה באים לידי ביטוי בכסף. לכן, ככל שאתם משמרים יותר מועסקים ומגייסים מועסקים איכותיים יותר, כך ההשקעה שלכם בגיוס תשתלם ואתם תקצרו את הפירות לאורך טווח.

תורמים למוניטין של החברה

תהליך מיתוג מעסיק תורם מאד למוניטין של החברה, הן מבחינה פנים ארגונית והן מבחינה חוץ ארגונית. בסופו של דבר, מועסק שמרגיש שהחברה שבה הוא עובד היא חברה בעלת מוניטין יוקרתי, זה עובד שרמת המוטיבציה שלו גם תהיה גבוהה יותר.

המועסקים שלכם הם השגרירים שלכם

אתם אולי לא מודעים לכך, אך מי שיכולים לתרום באופן הכי משמעותי למיתוג העסק שלכם ולהפצה של הבשורה הזו החוצה הם המועסקים הקיימים שלכם. ככל שהמועסקים שלכם ירגישו שהם עובדים בחברה יוקרתית שרוצה אך ורק את טובתם, כך הם יוכלו להפיץ את המסרים הללו החוצה ולגרום למועמדים פוטנציאליים לעמוד בתור כדי לעבוד בחברה. לכן, מיתוג מעסיק לא מתחיל בהפצת הבשורה החוצה, כי דווקא בביצוע סט רחב של פעולות שיסייעו לכם למתג את החברה מבחינה פנים ארגונית.

לסיכום

אין ספק שבשנים האחרונות, לאור התחרות הגדולה בשוק העבודה על המועסקים, יותר ויותר מבקשות כלים שיסייעו להן לבדל את עצמן ואת היתרונות שלהם על פני חברות אחרות בשוק.