אחד מעזרי המחשוב המעניינים והשימושיים ביותר שהתפתחו עם הזמן עבור עסקים, הוא מרכזיה בענן. מה זה אומר בפועל? מה מרכזיה כזו מציעה? ומה הן יתרונותיה עבור עסקים?

המרכזייה המודרנית

מאז המצאת הטלפון, עסקים מינפו כלי זה באופן נרחב. כאשר הטלפוניה הסלולארית נכנסה לתמונה, גם היא צורפה לכך. עם זאת, ישנם עדיין עסקים שלא מודעים לעובדה שהתקדמנו שלב חשוב נוסף, דרמטי אפילו – למרכזיה דיגיטאלית בענן. בצריכת שירותי מרכזיה מתקדמים מסוג זה, עסקים משדרגים בבת אחת את יכולות התקשורת שלהם. באמצעות צריכת שרות זה במודל מחשוב ענן, הם יכולים לקבל את העושר הרחב של התכונות (עליהן תקראו עוד מעט), בעלות חודשית נוחה במיוחד.

היתרונות העסקיים

מלבד עסקים שהם קטנים במיוחד, לרוב העסקים יש פעילות טלפוניה די נרחבת. פעילות זו היא פעמים רבות חשובה למדי מבחינה עסקית (למשל, שיחות מלקוחות פוטנציאליים). לכן, יש היגיון רב בהשקעה, בשירותים אשר משכללים פעילויות אלה ומסייעים למצות את הפוטנציאל שגלום בהם. מרכזיה בענן, מספקת שדרוג יכולות טלפוניה קיימות ואף מוסיפה יכולות חדשות, באופן שתורם לעסק רבות. זאת, בדרכים רבות וחשובות (ראו פירוט היכולות בהמשך). כך מתקבלת התייעלות לרוחב תהליכים עסקיים שונים, שקשורים בטלפוניה. הניהול שמציעה המערכת, משלב קלות עם תחכום. ניתן למשל לקבל פירוט שיחות, לנהל שלוחות ובאותה קלות, גם (למשל) להתעמק בנתוני זמני ההמתנה של המתקשרים. צריכת המרכזייה כשרות ענן, מוסיפה יתרונות עסקיים חשובים נוספים: צמצום הצורך בחומרה בתוך העסק ובהוצאות עליה, שיפור יכולת העבודה מרחוק, אפילו אם מדובר רק בחלק מהשבוע (כולל בזמני חירום), שיפור הגמישות העסקית וגישה למערכת מכל מכשיר ומכל מקום.

מרכזיה לעסקים - שירות מודרני ודיגיטלי שישפר את העסק שלכם

אוסף תכונות רחב

מערכות אלה מציעות שירותי מספור וניהול שלוחות מתקדם, אשר מאפשרים בין השאר לנתב שיחות למספר חלופי, כאשר עובד לא זמין במספר המבוקש. את השיחות עצמן, ניתן להקליט, לגבות ולבצע לגביהן חיפושים שונים. אלה הן תכונות חשובות מאוד לעסקים ובמקום לחפש עבורן פתרונות נקודתיים, נוח מאוד ושימושי לקבל אותן מובנות במערכת. כך הדברים גם פשוטים יותר ועובדים חלק ככל הניתן. גם שיחות וועידה נתמכות באופן שגרתי במרכזיות לעסקים. זאת, כולל ניהול מתקדם ונוח של השיחה. לקראת ביצוען, המערכת מאפשרת לשלוח זימונים באימייל. עבור התחברות לשיחה מחו"ל, ניתן להשתמש במספר מקומי. תוך כדי השיחה ניתן לנהל את הדוברים, להקליט ועוד. ביצוע שיחות פנימיות בתוך העסק, מתאפשר דרך מרכזיה בענן בחינם ובכך, הוא מקדם חסכון בהוצאות. מהיבט האבטחה, ניתן להצפין את השיחות ולצמצם בכך סיכונים של ריגול עסקי. מרכזיות אלה תומכות גם בשימוש בפקס.

התאמה לדרישותיכם

כאשר התקשורת ממוחשבת ומנוהלת בצורה מרוכזת כזו, היא גם ניתנת להתאמה אישית מתקדמת מאוד לצרכי כל עסק. הדבר מתבטא למשל, ביכולת חיבור למערכות שונות על פי הצורך. כמו כן, היא מציעה פתרונות למגוון צרכים אופייניים סביב המרכזייה. למשל Voicenter SIM, אשר מספק את יכולות המרכזייה עבור טלפונים סלולאריים. אחד הרכיבים החשובים ביותר במערכת, שגם ניתן להתאמה רבה, הוא נתב השיחות המתקדם בשיטת Interactive Voice Response (IVR). באמצעותו, שיחות נכנסות מקבלות מענה אוטומטי מיידי, עם אפשרות לבחור לנתב את המשך השיחה באמצעות בחירה מתפריט. בזמן המתנת המתקשרים על הקו, יושמעו להם מוזיקה או הודעות לפי בחירתכם.

לסיכום

כעת, שיכולות חשובות כאלה זמינות במודל השימוש והמחיר הנוחים של שרותי ענן, כדאי להשתמש במרכזיות מסוג זה. כאמור, לא מדובר על רכישת ציוד יקרה, כך שפשוט ומשתלם לנסות.