אתר וויראלי

אחד היעדים היותר נחשקים של כל בעל אתר הוא שהאתר שלו ישותף על ידי כמה שיותר אנשים. כאשר שיתוף של תוכן גורם לעוד ועוד שיתופים, אנחנו מכנים זאת במונח 'ויראליות' משום שהתפוצה של אותו תוכן דומה במשהו לתפוצה של וירוס, הפעם כמובן מדובר במשהו חיובי. מה עושה תוכן לוויראלי, האם שאלתם את עצמכם פעם את השאלה הזו? האם זהו מזל או שיש שיטתיות בדבר הזה? לאחר מחקר וניסיון רב בתחום האינטרנט והשיווק הדיגיטלי, יש לנו כמה תובנות שיוכלו לעזור לכם לייצר תוכן ויראלי. זכרו שלא באמת ניתן לדעת מראש מה יהפוך לוויראלי ומה פחות. מה שניתן הוא לשפר את הסיכויים שלכם ואת זה תעשו אם תמשיכו לקרוא:

אבני היסוד של תוכן ויראלי

חשוב להבין שיש כמה גורמים בלעדיהם לא תוכלו להגיע לתוכן ויראלי. כן, אפילו בתוכן ויראלי שלעיתים נראה לכם מקרי או שטותי אותם גורמים נמצאים. לפי מה שכותב עידן בן אור, אנחנו מבינים שתוכן איכותי הוא הבסיס לכל צורות השיווק הדיגיטלי. תוכן כזה ייצר ערך אמיתי למי שצורך אותו, אפילו אם הערך הוא רק בידורי. מעבר לכך, אתר ויראלי יצטרך להיות גם:

חיובי

בכדי שאנשים ישתפו תוכן, הוא צריך להיות בעיקר חיובי. אנשים לא אוהבים לשתף כתבות על אסונות מחרידים או איזו הטחת האשמות כזו או אחרת. אנשים מזדהים עם מה שהם משתפים ולכן בדרך כלל ישתפו משהו יותר חיובי. שימו לב שיש יוצאי דופן לכלל זה, אבל גם הם לא רבים.

 

רגשי

אנשים משתפים דברים המעוררים רגש חזק. למעשה, השיתוף של התוכן הוא ניסיון של מי שמשתף להעביר את החוויה כולה לחבר או בני משפחה. רגשות נפוצים שגורמים לנו לשתף יהיו: שמחה, התפעלות, גאווה, תשוקה, שביעות רצון וכו'. לעיתים, יהיה לנו קל יותר לשתף תוכן במקום לשתף את הרגש שהוא הציף בתוכנו.

פרקטי

אנשים נוטים לשתף תוכן שהם סבורים שמאד יעזור לאחרים. בכך הם למעשה מצפים לקבל את ההערכה של מי ששותף. תוכן ויראלי יכול להיות תוכן שמספר למשל איך לחסוך כסף בסיטואציה שכולנו מכירים, נניח קבלת הנחה לא ידועה על ארנונה או מציאת דילים לטיסה בשיטה מסוימת של חיפוש כרטיסים.

ארוך

כן, תוכן שהוא ארוך יחסית באתר שלכם יעלה את הסיכוי לשתף אותו. זכרו שלא כל אחד יקרא את כל התוכן ולכן חשוב שהוא יכיל פסקת מבוא וסיכום שמעלות את הנקודות המרכזיות בו. תוכן ארוך מכיל הרבה פרטים שיכולים להכיל מגוון רב של אפשרויות המתאימות להרבה אנשים. תוכן כזה נתפס גם כיותר סמכותי והוא מקרין גם על הסמכות שלכם כמי ששיתף אותו.

אינפוגרפי

בכדי להעביר מידע באופן מהיר ומעניין, ניתן ליצור אינפוגרפיה בכל עמוד באתר בו זה רלוונטי. אינפוגרפיקה כזאת מזמינה את מי שהתוכן שותף איתו לפתוח את הקישור ולעיין בה. הרעיון הוא שהיא נותנת הרבה ערך בזמן קריאה קצר מאד. זה עושה אותה לצורה יעילה של העברת מידע וגם של שיתוף וויראליות.

רשימות פריטים

תוכן המכיל מספר מוגדר של פריטים המסכמים נושא מסוים נוטה להיות יותר משותף. צורת כתיבה כזאת של מאמרים באתר שלכם תביא לכם יותר כניסות ויותר שיתופים. ההסבר הוא שמאמרים כאלו מצטיירים כסמכותיים וככאלו שמסכמים את הנושא עליו הם מדברים ומכילים בדיוק את כל מה שיש לדעת עליו.

 

לסיכום, וויראליות באתר שלכם תיווצר רק לאחר הרבה עבודה קשה של יצירת תוכן מתאים. הרכיב הנוסף הוא כמובן שיתוף של אותו תוכן במקומות רלוונטיים, בעיקר ברשתות החברתיות השונות.