ביחס לעיתונות המסורתית, לעיתונות המקוונות יש שורה של יתרונות בולטים אשר הופכים אותה לייחודית ובעלת פוטנציאל אדיר. מהם? להלן הפרטים.
פרסום ברשת דרך עיתונות מקוונת – מגמה שרק הולכת וצוברת תאוצה
זה לא סוד שהעיתונות המסורתית סובלת בשנים האחרונות מירידה משמעותית באחוז החשיפה, וזאת כתוצאה משינויים בהרגלי הצרכן. למעשה, אם בעבר נתח השוק של הפרסום בעיתונות המסורתית היה גבוה ומפרסמים נאלצו להוציא עשרות אלפי שקלים בעבור פרסום בודד, כיום ניתן לראות כיצד העיתונות המקוונת הולכת וצוברת תאוצה. הסיבה המרכזית לכך היא שינויים בהרגלי הצרכן, כפי שציינו בתחילת המאמר. צרכנים מבקשים היום לקבל מידע לא רק קריאה בעיתון אלא דרך המכשיר הנייד, טאבלט או המחשב. בעידן שבו המידע טס במהירות האור, לעיתונות המסורתית כמעט ואין את היכולת להיות עם אצבע על הדופק כפי שיש לעיתונות המקוונת, ועוד לא התחלנו לדבר על שטחי הפרסום, המהווים גם הם יתרון בולט לפרסום בעיתונות המקוונת לעומת המסורתית.
שפע של אפשרויות פרסום (ובמחיר זול הרבה יותר)
כולנו זוכרים איך באמצע העיתון מופיעות מודעות של מפרסמים, כאשר לרוב המודעות הגדולות חולשות על עמוד אחד בלבד או כפולה. בעיתונות המקוונת ניתן לפרסם מודעות במספר פלטפורמות במקביל, ללא הגבלה של מקום ועם שימת דגש על מחיר זול יותר מאשר בעיתונות המסורתית. גם מפרסמים קטנים שלהם לא היה סיכוי לשלם את הסכומים שאותם דרשו העיתונים והמגזינים רואים כיצד דווקא דרך אתרי הנישה החדשותיים כמו גם אתרי מסחר הם יכולים לקבל הצעת מחיר נוחה יותר בעבור פרסום, כאשר רוב העיתונות המקוונת מבוססת על חבילות פרסום – אותן ניתן לרכוש בעלות כספית נוחה המותאמת לצרכי הפרסום והשיווק של העסק, ולמטרות אותן הצבתם מראש.
פנייה לקהלי יעד ובקרה אודות טיב הפרסום
יתרון בולט נוסף של עיתונות מקוונת היא העובדה כי ניתן לפרסם ולבחון באופן שוטף את הצלחת הפרסום, וזאת באמצעות כלים דיגיטליים המנטרים את כמות החשיפה ובהתאם לכך בוחנים האם הפרסום היה אפקטיבי או לא. כידוע, בעיתונות המסורתית לא ניתן לדעת האם הקורא אכן ביצע את הרכישה בעקבות החשיפה לאינטרנט, בניגוד לפרסום ברשת המאפשר לראות כמה קליקים הייתה על המודעה והאם באמת הגולש ביצע רכישה. מדובר בתהליך מבוקר, חסכוני ובעל פוטנציאל אדיר מבחינת החשיפה, כחלק ממגמה שהולכת וצוברת תאוצה בכל הקשור לפרסום ברשת. לסיכום, העיתונות המקוונת הולכת ותופסת תאוצה, ועדות לכך ניתן לראות בעובדה כי היא נוגסת בנתחי הפרסום של העיתונות המסורתית בקצב מדהים. כחלק מקדמה טכנולוגית ודיגיטלית, ועל כן בעבורכם מדובר בהזדמנות אשר אותה ניתן למנף לצורך יצירת תמהיל פרסום ושיווק ממוקד, אמין ויעיל – כמו גם פרסום התואם את קהלי הצרכן החדשים במאה ה 21.