עם מעל ל 150,000 מאזינים מדי יום ועשרות תוכניות חדשות ניתן לומר כי הדבר הבא בעולם התקשורת הוא ללא ספק הפודקאסטים שהצליחו לכבוש את לבבות הישראלים, ולא בכדי. מה הופך אותם למוצלחים ואהודים? יצאנו לבדוק וחזרנו עם תשובות.

פודקאסט: הנכס הדיגיטלי החם של השנים האחרונות

נגיף הקורונה הוביל ללא מעט שינויים בשוק התקשורת, כאשר ניתן בהחלט לומר כי המרוויחים הגדולים הם השדרנים כמו גם החברות שהחליטו לנצל את הפלטפורמה של תוכניות שמע לטובת חשיפה לציבור מאזינים שרק הולך וגודל. למעשה, הפודקאסטים התחילו כנישה אולם בשנה האחרונה תפסו תאוצה, לא מעט בזכות נגיף הקורונה. יותר ויותר ישראלים מחפשים דרך להעביר את הזמן בזמן השהות הארוכה בבית, בפעילות ספורטיבית באוויר הפתוח או פשוט בכדי להפסיק לצפות במשך שעות בלתי פוסקות בערוצי הטלוויזיה, חדשות ונטפליקס. בהתאם לכך ניתן היה לראות כי בשנה החולפת זינק מספר המאזינים למספר שיא של 150,000 ישראלים, כך ע"פ הנתונים של חברת ספוטיפיי. אולם, נשאלת השאלה מה הופך את הפודקאסטים לכל כך אהובים, ולהלן כמה מהמסיבות:

האזנה מכל מקום

מאחר ומדובר בתוכנית מוקלטת מראש ניתן להאזין לפודקאסט הן דרך המכשיר הנייד, טאבלט או מחשב. מדובר בדרך מצוינת להעביר את הזמן אבל גם לחזור לתוכניות אהובות או להכיר חדשות מכל מקום, בין אם אתם נמצאים בעבודה ובוודאי בשעות הפנאי. בהקשר זה, כדאי להכיר את מרכז הפודקסאטים שמאגד את מיטב הפודקאסטים מישראל, להאזנה ישירה בזמן שנוח לכם.

גיוון

התכנים הם מגוונים מאוד וכוללים מגוון עצום של נושאים בנושא גידול משפחה, כלכלה, תרבות, בידור, ניהול הבית, ספורט, התפתחות אישית ועוד. לציבור ניתנת אפשרות להיחשף למומחים שעד עתה נחשפו רק בהרצאות באוניברסיטה או בקהלים סגורים ועל כן מדובר באופציה מצוינת להעשיר את הידע לצד קבלת טיפים ומידע מהותי שעשוי לשפר את איכות החיים.

הטו אוזן: איך הפכו הפודקאסטים לדבר החם בישראל?

מתן במה לכולם

לא צריך להיות בעל שם בכדי להקים פודקאסט. לצד מגישים מוכרים ניתן למצוא לא מעט אנשים מהשורה שהחליטו להגשים חלום ולהעביר את התכנים שאותם מעניינים לציבור הרחב, ובהתאם לכך הפכו לכוכבים בעצמם. במקום להאזין שוב ושוב לאותה תוכנית רדיו או לצפות בטלוויזיה תוכלו להכיר דמויות מסקרנות כמו גם לקחת חלק בעצמכם בפודקאסט דרך שאלות/תשובות.

קהילות

בעקבות הזינוק במספר המאזינים הוקמו קהילות של אלפים ולעיתים עשרות אלפי בני אדם מכל רחבי הארץ שמדברים על החוויה שלהם מהפודקאסטים כמו גם מציעים רעיונות לתוכניות הבאות. מדובר בדרך מצוינת בעבורכם לקחת חלק ולהרגיש חלק מקהילה, בייחוד בתקופה מורכבת כמו שחווינו בצל נגיף הקורונה.

ידע ששווה כוח

חלק מהותי מהפודקאסטים כוללים מידע שיכול להיות שווה לכם לא מעט כסף. כך לדוגמה, פודקאסט בנושא כלכלת הבית מהווה הזדמנות בעבורכם לעשות סדר בחשבון הבנק ובתיק ההשקעות לצד הבנה פיננסית אותה לא ניתן לקבל במסגרת אחרת, למעט באקדמיה.

לסיכום, פודקאסטים מהווים חלק בלתי נפרד מטכנולוגיה פורצת דרך המאפשרת לכל אחד ואחת מאיתנו להאזין בשעות הפנאי או אפילו בזמן עבודה לתוכניות מרתקות, באופן נגיש וללא תלות בזמן. תוכלו להאזין על הבוקר או לפני השינה, לרשום לעצמכם הערות ואפילו להפיק פודקאסט בעצמם – ובכך להרוויח כסף, וזאת בשל העובדה כי חברות גדולות הבינו את הפוטנציאל הגלום ומספקות מימון לצורך הפקה של תוכניות נוספות כמו גם שיתופי פעולה עם דמויות בולטות. על כן, מדובר בהזדמנות מצוינת בעבורכם להצטרף לרבבות ישראלים שמאזינים לתוכניות ישראליות לצד בינלאומיות.